Monday 9 December 2013

DARI KAIN KURUNG KEPADA SELUAR

Teks: Hayati Shahadan

Assalamualikum dan Salam Sejahtera,

Semalam saya sempat menjahit 5 helai seluar untuk anak kedua saya. Seluar itu saya olah dari sehelai kain kurung kepada seluar biasa. Memandangkan tahun depan anak kedua saya akan memulakan alam Tadika jadi saya kena ubah suai kepada baju kurung berseluar untuk memudahkan anak saya bermain dan berlari tanpa ada batasan. Baju yang akan di pakai sebelum dapat uniform.

Gambar di bawah ialah gambarannya :


Seluar yang telah siap di ubah suai.




Kain kurung yang belum diubah suai. Mulakan dengan membuka getah pinggang dan susunan kain. Kemudian gunting ikut besar mana seluar yang kita kehendaki.



Tiga helai seluar baru siap.


<< Seronoknya menjahit >>

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...