Wednesday 27 November 2013

PROJECT BAJU KELAWAR DAN KAIN KEMBANG PAYUNG

Teks: Hayati Shahadan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Banyak betul dugaan nak mengupdate blog. Laptop ada, line internet pun ada, anak-anak pun ada Alhamdulillah. Rutin harian bangun pagi  jadual dah penuh dengan kerja-kerja rumah sebab mesti buat sebelum anak-anak bangun tetapi kadang-kadang anak-anak bangun awal juga.

Anak-anak kalau bangun mesti nak mamanya berada dengan mereka dan yang paling penting setiap kali mamanya pegang laptop je semuanya berkerumun macam semut nak habuan. Kakak Alya minta tengok lagu-lagu kegemarannya, Kakak Ayra minta tengok cerita favoritenya dan Adeeb juga tak lepaskan peluang minta tengok cerita Minionnya.

Memang mama tak boleh nak update blog ada je permintaannya. Mamanya baru nak belajar cara-cara menulis dengan betul tapi masih tak berkesempatan nak berblog walking untuk tambah ilmu pengetahuan. Tak pelah. bersabar ye mama.

Semalam seharian menyiapkan baju kelawar dan kain kembang payung. Anak-anak pun dapat seorang sepasang. Excited sangat mereka dapat baju baru. Senang je nak buat baju ni rupanya yang penting cari kain yang menyerlah warnanya barulah nampak cantik di mata.

Jom layan gambar baju kelawar dan kain kembang payung versi MAMAYATY



Baju Mama ye (Hiraukan tikar tepi tu ye)



Baju kelawar



Kain Kembang payung



Pola baju kelawar di tekap ke kain yang nak di potong



Contoh baju kelawar 



Pola Kain kembang payung sumber rujukan klik disini


Pada awalnya blog ni di wujudkan untuk berkongsi ilmu seni jahitan kreatif yang akan saya pelajari di PUSAT LATIHAN EPAL tetapi memandangkan saya berhenti secara mengejut dan kurang persediaan dari segi kewangan serta mengambil tugas menjaga anak-anak jadi amat sesuailah jika saya belajar sendiri di rumah. Insyaallah dengan line internet yang ada saya boleh berblog walking mencari tutorial yang sesuai untuk dijadikan bahan rujukan. Tidak rugi mempunyai mempunyai blog kerana dari situ ilmu yang kita ada boleh dijadikan bahan rujukan. Walaupun catatan blog saya masih ditahap yang sederhana tetapi saya akan belajar dan terus belajar. Terima Kasih pada Sis Nisa di KELAS ASAS BLOG 




Logo kami Cantikkan (I LOVE IT)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...