Monday 30 September 2013

KERANA SAYANGKAN KELUARGA

Teks: Hayati Shahadan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Kakak Alya, Ayra dan Adeeb sedang lena di buai mimpi.. Alhamdulillah berjaya juga mama menidurkan ketiga-tiganya dalam masa sejam.. dengan senyuman mama bangun solat, angkat baju, bersihkan diri dan makan tanpa gangguan.. rindunya nak menulis.. dalam kepala banyak sangat perkara yang nak di kongsi dengan semua tetapi masa begitu pendek untuk merangka penulisan dan juga untuk mengupdate blog yang dah nak bersarang ini..

Seorang Suri rumah sepatutnya ada banyak masa terluang.. tetapi tidak bagi seorang suri rumah yang menjaga tiga orang anak yang masih kecil dan memerlukan perhatian.. Bukan hanya hobi yang tertangguh malah masa untuk diri sendiri juga terbatas.. memang tiada masa dan kesempatan untuk menulis dan berkongsi cerita malah untuk membaca blog-blog ilmu pun tak sempat.. begitu juga nak berFB..  Maafkan anak muridmu ye Sifu Nisa @ http://khairunnisahamzahara.blogspot.com/ @ FB https://www.facebook.com/KhairunnisaHamzahara..

Anak-anak masih lagi lena diulit mimpi.. Kerja rumah pun sudah beres.. ermm, tengah free ni.. on laptop.. buka blog.. apa nak cerita ye hari ini.. dah banyak rasanya ketinggalan.. tak tahu dari mana nak mula.. buka FB https://www.facebook.com/yati.shahadan banyaknya peringatan dari Sifu Nisa tentang tugasan-tugasan yang tidak disiapkan lagi tapi tak tahu di mana mahu mula.. jadi confius..masa terlalu singkat dan bila-bila masa anak-anak akan bangun.. ok.. mulakan dengan create post yang baru kerana dah lama tinggalkan blog.. fikirkan tajuk yang sesuai.. Habis je perenggan pertama Keluarga mertua pula bertandang.. tertangguh lagi.. dalam masa yang sama anak-anak pula bangun.. tertangguh lagi..

Malam ini Keluarga mertua bermalam di rumah kami.. tertangguh lagi.. Sebenarnya bila sudah bergelar suri rumah, suami, anak-anak dan keluarga lebih penting dari segalanya.. saya rasa puas bila saya boleh menjaga keluarga, kebersihan rumah lebih dari segalanya dan berharap akan sentiasa begini.. yang penting "Family First" kerana ianya kebahagiaan yang nyata..


..Anak-anak adalah duniaku..












No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...